dinsdag 21 januari 2014

Top 10 New Movies 2013

Top ten
New movies

De beste films van 2013 was ook nog een lastige, ik was verbaasd over mijn uitkomst. Waarschijnlijk maar enkelen verdienen het om als klassieker te worden beschouwt, maar voor nu genieten we er van.

10. Escape Plan - ****
Een actiefilm met niveau. Een heerlijke Sylvester Stallone en Arnold Schwarzenegger film, met intelligentie.
9. Saving Mr. Banks - ****
Een omgekeerd sprookje. Mooi verhaal met prachtige beelden.
8. Now You See Me - ****
Een beste misdaadfilm, jongens en meisjes. Goocheltrucs op hoog niveau. 
7. Rush - ****
Een hele bijzondere film, met name het verhaal, ookal houd ik niet van Fomule 1. De rivaliteit is prachtig om naar te kijken.
6. Pacific Rim - ****½
Origineel met heerlijke actie en sentimentaliteit. Goed in balans. Monsters vs. Robots!





5. Trance - ****½
Origineel en goed verhaal. Met een paar heerlijke twists. 
4. Oblivion - ****½
Wat is goed en wat is slecht? Het basis basis concept is standaard, maar het verhaal erom heen is origineel en fijn om naar te kijken. Wederom met een lekkere twist.

Top 3


3. The Secret Life Of Walter Mitty - ****½.
Om van te dromen! Zowel visueel als verhaal erg goed. 
2. Gravity - ****½.
Verhaal is niet erg sterk, maar wordt (over)gecompenseerd door het beeld. Fijne film om naar te kijken!
1. Captain Philips - ****½
Dat het niet zo super mooi is als Gravity maakt niet uit, want het verhaal is ijzersterk en goed gedaan. Het houdt de spanning hoog. 




Wolf Of Wallstreet, The Lone Ranger en Olympus had Fallen hebben de top 10 helaas net niet gehaald.

Ik kon kiezen uit: Wolf of Wallstreet, Captain Philips, The Last Stand, The Hobbit: Desolation of Smaug, Trance, Red 2, Oblivion, Frozen, Soof, The Secret Life Of Walter Mitty, This Is The End, Place Beyond The Pines, Saving Mr. Banks, Hunger Games: Cathing Fire, Thor: The Dark World, Escape Plan, The Lone Ranger, Pacific Rim, Oz The Great And Powerful, Jack The Giant Slayer, Rush, Paranoia, Elysium en Olympus Has Fallen, World War Z, Warm Bodies, Iron Man 3 en Now You See Me

Zijn jullie met mij eens?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten