vrijdag 6 december 2013

Films en lijstjes

Ik moet mij schamen, vinden mijn baas, mijn collega, mijn vriend, een vriend van mijn vriend, een oud collega, mijn broer, mijn andere twee broers, een vriend van mijn broer en vast nog wel heel veel andere mensen die ik may or may not ken: ik heb de klassiekers niet gezien.
Welke klassiekers? Casablanca? Laurel en Hardy? Charlie Chaplin? Ook niet, maar die bedoel ik niet.
The Godfather, Panic Room, Robocop, Terminator, Rambo, Usual Suspects, Seven, Jaws, et cetra. Het is een lijstje. En niet schrikken, het is een lijstje van 100+ films and counting.
Het begon toen ik werd aangenomen bij de bioscoop. Mijn baas en de supervisor hadden het over films (uiteraard) waar ik bij was. Ik had geen idee waar ze het over hadden. Ik mengde me in het gesprek, en toen begon het hoor. Mijn vriend werd overladen met boze facebook berichtjes waarom ik die film en die film en die film niet had gezien.

Het lijstje werd geboren.

Ik moest weer les. Op filmles. In de leer in mijn eigen woonkamer (toen die nog van mijn vriend).

Hij groeide en groeide maar, had vooral in zijn eerste paar weken en maanden een groeispurt, maar begon langzaam te stagneren. Nu heeft hij een aardige lengte en slechts af en toe komt er weer wat bij.
Maar ik ben niet altijd zo lief voor zijn onderdelen. De ene mag ik wel, de ander vind ik tegenvallen.
Maar welke? Come and find out.

Now in English

Geen opmerkingen:

Een reactie posten