vrijdag 27 december 2013

Hilarische dwergen en loze elfen

New

Super funny, de dwergen zijn echt geniaal. Ik zat soms als enige met mijn broer te schaterlachen in de bioscoopstoelen. De vechtscènes waren hilarisch en goed in elkaar gezet.
Legolas was echter een beetje een loze toevoeging in deze film. Want Orlando Bloom is ook nog wat kilootjes aangekomen, waardoor hij niet meer in de zijn eigen rol van slanke elf past. Dit vond ik trouwens ook van Elijah Wood in het eerste deel: hij zag er veel volwassener uit dan in Lord of the Rings. Misschien was het daarom slimmer, Peter Jackson, om ze de volgende keer toch niet te laten verschijnen. Dat terzijde zie je toch weer een gaaf stukje boogschieten van hem en zijn commander, boself Tauriel (Evangeline Lilly) terwijl ze de dwergen (tegen volkshaat in) een handje helpen.
De hobbit, hangend aan een ton drijvend in de rivier, mag hier natuurlijk niet ontbreken, want Martin Freeman doet het erg goed. Niet geweldig, sommigen beweren zelfs dat hij de geboren hobbit is, maar hij zet een goede hobbit neer. Slim, geniepig, hebberig. Alleen, maar toch deel van de groep.
Zeer goede rol van Ian McKellen zoals altijd, maar de reuzen Richard Armitage (Thorin) en Aidan Turner (Kili), Benedict Cumberbatch (Smaug) en ook nieuwkomer Luke Evans (Bard the Bowman) maken er iets moois van!
Ik heb met veel plezier naar deze film gekeken, al denk ik dat je jezelf een veel groter plezier doet om de boeken niet te lezen en de film te kijken dan dat je ze wel leest. Ik voel geen innerlijke strijd bij het 'uitgerekte' verhaal. Ik weet immers het originele verhaal niet. 
Met een cliffhanger, sta je te poppelen voor het volgende deel: ****

Now in English

En ook dit keer maakt Peter Jackson weer een verschijning. Heb je hem gezien?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten